Kapós a hazai, főleg, ha jó az ára

Téma: 

A vásárlók csaknem háromnegyede vásárol élelmiszert az ár alapján, és csak alig több mint fele tekinti elsődlegesnek a minőséget – írja pénteki számában a Világgazdaság a Médiaunió Alapítvány megbízásából készült felmérést ismertetve.

Az Ipsos által elvégzett vásárlói felmérés szerint a vidékiek átlag felett, 80 százalékban árérzékenyek, a budapestiek körében 60 százalékos a vásárlást befolyásoló tényezők közül az ár. A megkérdezettek 95 százaléka azt állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban azonban csak körülbelül minden harmadik vevőről mondható el, hogy meg is teszi.
 
hirado.hu
 

Hazai terméket a vásárlók legnagyobb arányban zöldségből, gyümölcsből vásárolnak, a nagy többség a hús, a felvágott, valamint a tej, tejtermék és tojás kategóriában választ hazait, a többi termékkörben már bőven 50 százalék alá csappan a magyar terméket választók köre.

Forrás: MTI

Kép: hirado.hu

Kapcsolódó cikkeink

EPA

A tej terméktanács szerint míg a kiskereskedelmi láncok döntő többsége már a hazai termelésből származó tejet részesíti előnyben, ugyanakkor sajtból még mindig a külföldiből van több az üzletekben – olvasható a Magyar Idők csütörtöki számában.

MTI Fotó Máthé Zoltán

A következő két évben közel kétezer új autóbuszt szerezhetnek be a Volán-társaságok a Nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program keretében - mondta el Varga Mihály a Magyar Időknek.

Megkezdődött a WWF Magyarország és az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság farkasok védelmét szolgáló kutatói együttműködése, a hazai természetvédelem két kulcsszereplőjének megállapodása a háborítatlan erdei élőhelyek kialakításának fontosságára és az illegális farkas...

2020. augusztus 9., vasárnap, Emőd